*Koruyucu Diş Hekimliği Hizmetleri
Hastanın kendisinin ve/veya bakımı üstelenen kişilerin ağız hijyeni konusunda eğitilmesi, özellikle çocuk hastalarda bölgesel flour uygulaması, füssur koruyucu uygulamaları.
*Cerrahi
Hastanın sistemik problemi ( kalp hastalığı, şeker hastalığı vs.) yoksa basit diş çekimleri.
*Diş ve Dişeti Enfeksiyonları İçin Medikasyon
*Protez
Daha önce yapılmış protezlerin kontrolünün yapılması, hareketli protez, kron-köprü yapıştırılması, vuruk alımı, kroşe, diş ilavesi, kırık tamiri, besleme ve yumuşak astar uygulamaları.
*Basit Diş Taşı Temizliği
KİMLER FAYDALANABİLİR:
Yürüyemeyen ve özel ihtiyaçlarını dahi gideremeyecek durumdaki yatağa tam bağımlı olan hastalar faydalanabilir. Hareket kabiliyetini kaybetmemiş, sağlık kuruluşlarına gelebilen ve sağlık sorunları çok ağır tablolar oluşturmayan hasta grubu hizmetin kapsamında değildir.
BAŞVURU NASIL YAPILIR:
Hizmete ihtiyaç duyan hastalar ve yakınları 444 38 33 nolu başvuru hattını arayarak koordinasyon merkezine, ayrıca Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerin bünyesindeki birimlere, toplum sağlığı merkezine veya bizzat gelerek müracaat yapabilirler.
BAŞVURU DEĞERLENDİRİLMESİ:
Evde Ağız ve Diş Sağlığı hizmeti almak için başvuran kişi veya aile bireylerine değerlendirme sonucunda, olumlu veya olumsuz olmadığına bakılmaksızın en kısa sürede bilgi verilir.
Evde Ağız ve Diş Sağlığı Hizmeti birimi evinize gelmeden önce sizden randevu alır; ziyaret edecek ekibin bilgisini verir. Randevu gününde hasta evinde muayene edilerek bilgiler kayıt altına alınır ve değerlendirilir. Gerekli hallerde sürekli kontrol altında takibini yapan hekimine yoksa aile hekimine ya da konsültan hekime görüşler sorularak hastanın diş tedavileri planlanır ve uygulanır.
Evde Ağız ve Diş Sağlığı Hizmetleri Birimi randevu sistemi ile mesai saatleri içinde çalışır.